fredag 28. oktober 2011

68,3kg

I går var det en liten diskusjon om vekt på skolen. Eller når man veier mest og når man veier minst. Syns det var litt morsomt. Det var en som mente at man ikke veide noe forskjellig på kvelden enn på morgenen og at det ikke hadde noe å si om man akkurat hadde vært på do eller ikke.. og om man hadde på seg klær eller ikke.
Så jeg testet det ut bare for å sjekke hvor stor forskjell det faktisk var.

Test 1:  På kvlden med klær, uten å gå på do: 71,1kg
Test 2:  På kvelden uten klær, vært på do: 68,9kg
Test 3: På morgenen med klær* uten å gå på do: 69,3kg
Test 4: På morgenen uten klær, vært på do: 68,3kg
* T-skjorte og truse, gadd ikke kle helt på meg bare for å veie meg.

Dette syns i hvert fall jeg er stor forskjell når det gjelder vekt, og jeg likte selvsagt test 4 best siden jeg her veier minst. Men jeg ble overraska over forskjellen på test 3 og 4, var jo ikke "så mye" på do.

Så nå er vekta mi snart nede på "normalt"  etter høstferiens utskeielser. Og det er veldig deilig å vite. Har prøvd å være flink med å ikke spise mellom måltidene, og jeg prøver å holde meg til 2 måltider om dagen, frokost og middag. Dette betyr at jeg må prøve å holde meg unna spisesalen under lunsj og kveldsmat, ellers blir jeg rett og slett for frista til å spise. Det har gått bra denne uka og jeg er ikke sulten mellom frokost og middag eller på kvelden. Så det er ganske deilig egentlig, å kunne gå rundt uten å tenke på å spise.

I dag skal jeg kanskje ut å jogge med ei på skolen, vi skal jogge en ganske lang tur, for det er en runde som tar rundt 90 min hvis jeg er i grei form, som jeg skal jogge/gå nå før jeg starter å trene kondis, så kan jeg se forskjellen når jeg har trent noen uker/måneder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar