søndag 31. juli 2011

karbosjokk

Har ikke skrevet på en stund nå, har vært så opptatt med jobb og planlegging av neste år, at jeg rett og slett ikke har funnet tid til å skrive. Har også syntes det har vært litt mer spennende å lese om alle andre som driver med lavkarbo enn å faktisk skrive om det selv. Men nå skal jeg altså skrive litt om hva jeg har gjort i matveien i det siste.

Da jeg var på jobb torsdag jobbet jeg nesten konstant med rundstykker, kjeks og kaker. Etter at jeg startet på lavkarbo har jeg aldri blitt spesielt fristet til å spise kaker og godteri, men denne dagen ble det litt annerledes. Jeg fikk et utrolig sug etter karbohydrater og fant ut at jeg måtte ha en gigasprekk. En utskeielse som ville gjøre med så kvalm og dårlig at jeg rett og slett ikke ville ha mer karbohydrater på en stund. Så dette var dt som hendte:
Jeg kjøpte inn matvarer jeg har savnet mens jeg har vært på lavkarbo, orange cookies (de med appelsingele), kinderegg, ritz, baguett, druer, sjokolade, smågodt, sjokolademelk, gojibær juice, ostepop, salsadip, tikka masala blanding og Nanbrød med hvitløk (nesten det beste jeg vet om!!!) Da jeg kom hjem varmet jeg halvparten av tikka masalaen og 2 nan. Etter at jeg hadde spist dette var jeg egentlig akkurat passe mett, men, jeg hadde kjøpt mat til over 300kr så dette måtte fortæres! Jeg startet med kjeks, og litt sjokolade. Det som sjokkerte meg mest var at godteriet ikke gav meg noe, det var rett og slett ikke spesielt godt. jeg spiste noen biter av det og la det bort. Med Orange cookiesene var det noe annet, dette er de beste kjeksene jeg vet om og jeg spiste hele esken i løpet av kort tid. Ostepop med salsadip har vært en stor favoritt blandt det "salte" snackest lenge, men dette var rett og slett ikke godt lenger, jeg endte opp med å kaste store deler av ostepopen og så og si all salsaen.

I løpet av kvelden hadde jeg ikke spist så mye som jeg hadde regnet med. Til vanlig kan jeg spise og spise og spise helt til jeg blir liggende å rape på sofaen og rett og slett ikke orker å stå opp. Denne gangen ble jeg bare litt ubehagelig oppblåst, men det gikk overraskende bra ellers, ikke stappmett eller kvalm i det hele tatt. Så skal det sies at jeg ikke spiste så groteske mengder som jeg hadde planer om da. Til frokost spiste jeg baguetten, en lang en, halvparten med "lavkarbofyll" den andre delen med sjokoduo. Den med ost og skinke var så utroligmye bedre enn den med sukkerpålegget.
Sukkeret jeg spiste i løpet av 12 timer gav meg ikke noe annet enn litt oppblåst mage, så tror det blir lenge til jeg gidder å spise noe særlig godteri som ikke er lavkarbo igjen.

Den største oppdagelsen jeg kom med var at det jeg har savnet mest, er følelsen av brød, varmt brød med ost og skinke og masse smør, dette var det beste med hele utskeielsen, å spise seg godt og mett på brødmat med sjokolademelk og skummetmelk. D.I.G.G.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar