tirsdag 31. mai 2011

Mat 31.05.2011

Min første matlogg 

Frokost kl.12 = 3 Lapper med rørt jordbærsyltetøy og sukrin 

"lunsj" kl.14.30 = Jordbær med fløte og sukrin (litt mye sukrin, hadde litt løs mage en time etterpå) 

Middag kl.22.30 = 2 lapper med ost, skinke, salat, agurk og smør.  Var veldig godt, så satser på at det blir frokost og lunsj i morgen også.

Drikke i dag har vært 7,5dl Pepsi max, 1 glass vann, og en flaske cola light og cola zero. 
Cola har jo en kampanje gående med smilefjes i flaskekorkene. Jeg jobber på matbutikk og der er vi så sleipe at vi sjekker alle Cola korkene for å finne smil som ikke er tatt.. bare i dag fant jeg 24 smil! altså 4 flasker med cola!! Jeg valgte å teste om hvor stor smaksforskjell det er på light og zero, og jeg må si jeg faktisk ikke smaker så stor forskjell.  På ingredienslista kom søtstoffer før aromaer på zeroen, omvendt på light. Føler at jeg får litt ferskvannssmak i munnen etter at jeg har drukket det. Kommer nok ikke til å slutte med Pepsi max som for alltid vil være favoritten! 
Når det gjelder manglende vanninntak må jeg bare si at jeg drikker utrolig mye vann til vanlig, når jeg er på skolen altså. Til vanlig pleier jeg å sitte med vannflaska mi på 7,5dl på pulten hele tiden, da sitter jeg gjerne å drikker av den når jeg kjeder meg. Går fort 1 flaske på 45 min. Så i løpet av dagen blir det gjerne 4-6 flasker med vann. Det kjennes på blæra for å si det sånn, går ikke så mye på do nå som jeg bare henger hjemme. Gleder meg nesten til skolen starter igjen slik at jeg kan drikke nok vann igjen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar